İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
- 11-07-2024
Müdürlüğün Görevler ve Sorumlulukları:
(1) Nizip Belediyesi ve mücavir alan sınırları içinde, planlı ve modern şehirleşme, dayanıklı ve yaşanabilir yapılaşmayı sağlamak amacıyla, resmi ve özel bütün yapıların “3194 sayılı İmar Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu ve diğer ilgili Kanunlar ile bunlara dayalı çıkartılmış olan tüm yönetmelik, genelge ve tamimler kapsamında” teşekkülünü sağlamak,
(2) Mevcut imar planına uygun olarak, Ruhsata esas olan Mimari projeleri, tadilat ve ilave kat projeleri, kat irtifakı ve kat mülkiyeti projelerini, sıhhi tesisat, asansör, ısı yalıtımı ve peyzaj projelerini betonarme projeleri, elektrik ve mekanik tesisat projelerini, jeolojik, jeofizik ve çatı planlarını inceleyerek onaylamak,
(3) Yeni yapılara mevcut imar planına uygun olarak yapım ruhsatı vermek, inşaat ruhsatlarını yenilemek ve tadilat ruhsatlarını vermek, ruhsat verilen yerlerin yola olan çekme mesafelerinin, kot kontrolleri ile temel üstü aplikasyonlarını yapmak,
(4) İmar parselleri üzerinde yapılacak ruhsatlı inşaatların temel üstü kontrollerini yapmak.
(5) İnşaatın tamamlanan yapıların yerinde projeye uygunluğunun kontrol edilerek yapı kullanım izin belgesi düzenlemek,
(6) İş bitirme belgesi tutanağı ve yapı denetim sertifikası vermek, 4708 sayılı Yasa kapsamındaki ruhsatlı yapıların yapı denetim hizmet bedeli ödemelerine esas kontrollerini yapmak, ödeme emirlerini hazırlamak,
(7) Ruhsat alınan yapıların yer teslimini yapmak, su basman seviyesine gelen yapıların su basman vizelerini yapmak, kontrol etmek,
(8) Asansörlü binaların asansör tescil işlemlerini yapmak ve yıllık periyodik kontrollerle ilgili işlemlerini yürütmek,
(9) Kamulaştırma işlemleri tamamlanıp bedeli ödenen ve yıkılması gereken binaların, gerekli belediye birimleri ve kurumlar ile birlikte hareket etmek suretiyle yıkım işlemini sağlamak,
(10) 5205 sayılı yasa kapsamındaki inşaatlardaki teknik uygulama sorumlularının çalışmalarını kontrol etmek. Yapı denetim feshi, kapanması ve fenni mesul teknik uygulama sorumlusu, Şantiye şefi istifası durumlarında inşaata yapı tatil zaptı düzenlenmesini sağlamak ve kontrol altına almak, Müdürlük tarafından düzenlenen yapı ruhsatlarında müteahhitlik üstlenenlere ait iş deneyim ve iş bitirme belgesi düzenlemek,
(11) Belediye yetki alanı içerisinde numarataj oluşturmak, bilgisayar ortamında sürekli güncel tutmak, kurumlar ve kişiler tarafından talep edilen adres tespit ve değişikliklerini düzenlemek ve sonuçlandırmak. Talep edene sokak krokilerini temin etmek, GASKİ, Elektrik Dağıtım Şirketi ve tüm resmî kurumlardan gelen yazılara cevap vermek,
(12) Statik projeye veri olan zemin etüt raporlarını denetlemek ve onaylamak,
(13) Müdürlüğün yetki ve sorumluluğundaki her türlü müracaatı ve şikâyeti kanun ve yönetmeliklerde verilen süre içerisinde onaylı yapı projesine uygun olarak içeriklerine göre başvuru kayıt sıralarına göre değerlendirerek sonuçlandırmak,
(14) İnşaat ruhsatı verilen yapımlara ilişkin ruhsat, kontrol vb. tüm belgeleri standart dosya planına göre arşivlemek,
(15) İnşaat ruhsatı verilmesi için istenilen belgeleri ve içeriğini gösteren listenin her dosya için düzenlenmesini, teslim alan ve kontrol eden sorumlular tarafından imzalanmasını sağlamak,
(16) İnşaat ruhsatı alınacak yapılara kapı numarası vermek,
(17) Yeni açılan yollara sokak numarasını vermek.
(18) Adres değişikliği taleplerini yerinde inceleyerek düzenlemek,
(19) 1003 Sayılı Kanun’un 1. 2. ve 5. maddeleri kapsamında Numarataj çalışmaları yapmak,
(20) Numarataj Kayıtlarını düzenlemek ve arşivleme,
(21) 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu ve aynı kanunun 4650 sayılı yasa ile değişiklik yapılmasına dair kanuna tabi olarak kamulaştırma işlemleri yapmak,
(22) 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunun 4650 sayılı yasa ile değişik 26. maddesine göre takas işlemleri, 30. maddesine göre devir işlemleri yapmak,
(23) Kentsel dönüşüm ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
(24) 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve 3194 sayılı imar Kanununun 17. Maddesine istinaden hisseli taşınmazların satışları ile ilgili dosyaların hazırlanarak gerekli işlemin sonuçlandırılması,
(25) Kamu yararı kararı bulunan derneklerin istekleri doğrultusunda ilgili kanun maddeleri kapsamında tahsis işlemleri yapmak,
(26) Kamu kurum ve kuruluşlarının talepleri doğrultusunda ilgili kanun maddeleri kapsamında tahsis işlemleri yapmak, gerekli bilgi alışverişinde bulunmak ve yazışmalar yapmak,
(27) Kamulaştırılması düşünülen arsa ve üzerindeki muhdesatların arazide tespitini yapmak,
(28) 1/1000 ölçekli ve tasdikli uygulama imar planlarına göre; tapu, koordinatlı çap ve röperli kroki ile müracaat eden vatandaşların parsellerine göre imar çapı veya imar durumu tanzim etmek,
(29) İmar kanununun 26. Maddesine göre resmi kurum ve kuruluşların imar taleplerini tetkik etmek, imar çapı veya imar durumu tanzim etmek,
(30) Belediye mülkiyetlerinde yol terki, imar uygulaması, ifraz, tevhit, parselasyon ve uygulama şerh işlemlerini yürütmek,
(31) Belediyemiz sınırları içerisinde kalan parsellerin mülkiyet dokusunun oluşturulması, parselasyon durumlarının sayısal ortama aktarılması, dijital ortamda hazırlamak ve bunlara göre imar paftalarının açılmasını sağlamak,
(32) İmar planlarına uygun yapılan imar düzenlemeleri sonucu oluşan paftaların düzenlenmesi ve oluşturulması,
(33) 3194 sayılı imar kanunun 11., 15., 16. ve 17. maddelerine göre yapılan ihdas, tevhit, yol terki, ifraz dosyalarını; Kontrol etmek, Encümene havale etmek, Harç hesaplamak, Onaylamak, Kurumlarla yazışmalarını yapmak, dosyaların arşivini tutmak,
(34) 3194 sayılı imar kanunun 18. ve 19. Maddelerine göre yapılan imar uygulama dosyalarını; kontrol etmek, Mülkiyet sahiplerine tebligat göndermek, İtirazları değerlendirmek, harç hesaplamak, onaylamak, kurumlarla yazışmalarını yapmak, dosyaların arşivini tutmak,
(35) İmar uygulamalarına açılan davalarda bilgi ve belgeleri temin ederek savunma yapılmak üzere Hukuk İşleri Müdürlüğüne göndermek,
(36) İmar uygulamaları, tevhit, ihdas, yol terki, ifrazlarla ilgili vatandaştan gelen dilekçelere yazılı ve sözlü cevap vermek,
(37) Hâlihazır harita yapımı için arazi kontrolü yapmak, hazırlanan paftaları onaylamak
(38) Belediye Meclisine sunulan imar planları ile ilgili dosyaların teknik incelemesini yaparak dosyanın Meclise havalesini sağlamak,
(39) Pazarlık komisyonuna yapılacak olan kamulaştırmalarla ilgili vatandaşı bilgilendirmek.
(40) Belediyemiz adına devri yapılan taşınmazların tapuda tescili ve satışı yapılan taşınmazların tapuda ferağ işlemlerinin yapılması,
(41) Vatandaşın müracaatları halinde yazılı ve sözlü olarak taleplerinin değerlendirilmesini yapmak,
(42) Kamu kurum ve kuruluşları ile bilgi alışverişinde bulunmak ve resmi yazışmalara cevap vermek,
(43) Kamu kurumlarının talepleri doğrultusunda mülkiyetimizde bulunan gayrimenkullerin (Okul, Sağlık Ocağı, Camii vb. yerlerin) devir ve tahsis işlemlerinin yapılması,
(44) Birimin, taşınır mal ihtiyaçlarını tespit eder ve temini için gerekli birimlere iletilmesi,
(45) Müdürlüğün, stratejik plan doğrultusunda yıllık performans programını ve buna bağlı olarak bütçesini hazırlar ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderir,
(46) Müdürlüğün performans hedefleri kapsamında, iş kapasitesi ve faaliyet alanlarını dikkate alarak günlük, haftalık, aylık ve yıllık çalışma planları hazırlar ve bu planların uygulanmasını sağlar,
(47) Müdürlüğün performans hedefleri kapsamında “Yıllık Faaliyet Raporu’nu hazırlar.