AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

  • 12-07-2024
Uğur Kızılırmak

  

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLAR

Müdürlüğün Görevleri:

Afet İşleri Müdürlüğü’nün hem planlayıcı hem de uygulayıcı görevi vardır, Bu amaçla araştırıcı, planlayıcı, değerlendirici, denetleyici, yol gösterici bir birim olarak çalışmaktadır,

  1. Tüm personellerin idari işlerinin takibini ve yazışmalarını yapmak,
  2. Birime gelen ve giden evrakların kayıtlarını tutmak; dağıtımını sağlamak, dosyalama işlemini yürütmek.
  3. Belgeleri incelemek ve irdelemek,
  4. Müdürlüğün iç ve dış yazışmalarını yapmak,
  5. Bütçe, stratejik plan ve performans çalışmalarının alt yapısını hazırlamak,
  6. Müdürlük faaliyetlerinin raporlarını düzenlemek,
  7. Müdürlüğümüze gelen Talep ve Şikayetleri ilgili personellere havale ederek sonuçları hakkında gerekli yazışmaları yapmak,
  8. Yılsonu sayımını yapmak; eksiklik ve fazlalıkları saptamak,
  9. Sayım raporu ve sonuçlarını denetlemek,
  10. Ayniyata ilişkin sayım sonucu raporunu, Belediye Başkanı’nın talimatıyla ilgili birime göndermek,
  11. Müdürlüğümüze ait motorlu araçları, hizmetin gereklerine göre sevk ve idare etmek,
  12. Birime gelen ve giden evrakların kayıtlarını tutmak; dağıtımını sağlamak, dosyalama işlemini yürütmek,
  13. Hizmet binalarının gece ve gündüz güvenliklerinin sağlanması,
  14. Belediyeye ait tüm tesis ve binaların Sabotaj planlarını hazırlayıp güncellenmesini sağlamak,
  15. İlçemizde oluşabilecek afet sonrası krizlerin doğru yönetilebilmesi ve hızlı müdahale edilebilmesi için, Afet ve Acil Durum Koordinasyon Merkezinin işlevselliğini, sürekliliğini sağlamak,
  16. Belediyemizin sivil savunma ile ilgili planlarını yapmak ve sürekliliğini sağlamak,
  17. Doğal afet eğitimlerinde ve afet zamanı kullanılacak araç, gereç ve malzemelerin teminini ve ihtiyaç noktalarına sevk edilmesini sağlamak,
  18. Doğal afetler ile ilgili eğitim konularına yönelik (seminer, tatbikat, broşür vb.) çalışmalar yapmak.
  19. Doğal afetlere karşı Belediye içinde gönüllü arama kurtarma ekipleri oluşturmak, eğitim ve teçhizat planlanmasını yapmak.
  20. Kamu ve Özel kuruluşlar ile afetlere karşı iş birliği ve irtibatı sağlamak.
  21. Yangın Söndürme Cihazlarının alımı, bakımı ve kontrollerini yapmak.
  22. Belediye Personeline İlk Yardım, Yangın Eğitimi, Acil Durum Senaryoları, vb. konularda Eğitim Planlaması yapmak ve düzenlemek.
  23. TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) göre hizmet gruplarına ait destek çözüm ortakları olarak koordinasyonu sağlamak.